نمونه سوالات کنکور

نمونه سوالات کنکور

همون طور که می‌دونید یکی از عوامل موثر و تاثیرگذار در قبولی کنکور سراسری، مطالعه نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته است. دانش‌آموزها می‌تونن با بررسی و تحلیل نمونه سوالات کنکور با نحوه طراحی سوالات آشنا بشن و همچنین می‌تونن مباحثی که مورد توجه طراح‌های سوال است؛ رو بدونن. شما می‌تونید از نمونه سوالات سال 1390 تا 1402 برای تمرین تست زنی و افزایش سرعت عمل استفاده کنید. شبیه‌سازی کنکور با این سوالات باعث پیشرفت چشم‌گیر شما می‌شه.

کنکور تجربی

نمونه سوالات کنکور تجربی

کنکور تجربی، از قدیم به دلیل داوطلبان زیادی که داشته جزو سخت‌ترین کنکورها است و داوطلبان این رشته، باید در دروس زیست‌شناسی، ریاضی، شیمی و فیزیک تسلط زیادی داشته باشن چون این درس‌ها بسیار مهم و رتبه آور می‌باشن. رشته‌های پرطرفدار کنکور تجربی، دندانپزشکی ،پزشکی و داروسازی هست و دانش‌آموزها می‌تونن با استفاده از نمونه سوالات کنکور تجربی سال 90 تا 1402 آزمون شبیه ساز کنکور برای خودشون برگزار کنن. سوالات تخصصی کنکور تجربی از سال 90 تا 1400 در یک دفترچه قرار داشته اما از سال 1401 به بعد درس ریاضی و زیست شناسی در دفترچه اول؛ و دروس فیزیک، شیمی و زمین شناسی در دفترچه دوم قرار داره.

کنکور ریاضی

نمونه سوالات کنکور ریاضی

قطعا نمونه سوالات کنکور ریاضی، استاندارد ترین سوالات برای تمرین و تکرار هست. سوالات تخصصی کنکور ریاضی از سال 90 تا 1400 در یک دفترچه قرار داشته اما سوالات تخصصی کنکور 1401 به بعد در دو دفترچه قرار داره؛ دفترچه اول فقط سوالات درس ریاضی هست ولی دفترچه دوم شامل درس فیزیک و شیمی است.

با تمرین نمونه سوالات کنکور ریاضی، می تونید در بهترین رشته‌ها قبول شید برای مثال مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک. شما می‌تونید با دانلود نمونه سوالات کنکور ریاضی سال‌های اخیر شرایط شبیه‌سازی آزمون سراسری رو برای خودتون به وجود بیارید.

کنکور انسانی

نمونه سوالات کنکور انسانی

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور انسانی آینده رو دارن؛ می‌تونن با مطالعه نمونه سوالات کنکور انسانی از نحوه طراحی سوالات آشنا بشن و خودشون رو برای کنکور انسانی آماده کنن. کنکور انسانی به دلیل داشتن رشته‌های متنوع هر سال به داوطلبانش اضافه می‌شه. رشته‌های پرطرفدار انسانی روانشناسی، حقوق، مدیریت و حسابداری هست. در سال‌های قبل 1400 تمامی دروس تخصصی در یک دفترچه قرار داشته اما از کنکور 1401 به بعد دروس ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی در دفترچه اول قرار داره و دفترچه دوم شامل درس‌های زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و روانشناسی است.

کنکور هنر

نمونه سوالات کنکور هنر

برخلاف تصور عموم مردم، آزمون رشته هنر  بسیار سخت هست و دانشگاه‌های معدودی برای این رشته وجود داره پس دانش‌آموزها حتما باید از نمونه سوالات کنکور هنر سال‌های گذشته استفاده کنن تا با سوالات و مبحث‌های پر اهمیت اون آشنا بشن. رشته‌های بازیگری، نقاشی ،عکاسی و… باعث جذابیت و پرطرفداری رشته هنر شدن. در سال‌های 90 تا 1401 تعداد دروس تخصصی رشته هنر زیاد بود اما در کنکور سراسری 1402 تنها درس‌های درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی- فیزیک، خلاقیت تصویری و تجسمی وجود داشته.

کنکور زبان انگلیسی

نمونه سوالات کنکور زبان انگلیسی

اکثر دانش‌آموزها در کنکور زبان انگلیسی به عنوان کنکور دوم‌شون شرکت می‌کنن. اگر داوطلبان از قبل زبان انگلیسی رو کامل بلد باشن، راحت می‌تونن در این آزمون به موفقیت برسن و تمرین و تکرار نمونه سوالات کنکور زبان انگلیسی می‌تونه تسلط و آمادگی‌شون رو افزایش بده. برای این رشته همیشه شغل‌های خوبی مثل مدرس دانشگاه، مترجمی و… وجود داره. خوشبختانه این کنکور از قبل تا به الان هیچ تغییری نداشته و تنها درس تخصصیش زبان انگلیسی هست.

.